úterý 5. května 2015

Rudý anděl - Kapitola 7



,,Nechápem, prečo nechceš ísť.“ Kate stála v Sunnyinej kuchyni, oblečená na novoročnú párty u Angelovcov, na udalosť, ktorej sa Sunny nemohla zúčastniť, ako sa rozhodla. Nie potom, čo videla Shayino prorocké kreslenie a ani kvôli nebezpečenstvu, ktoré pre Jamieho predstavuje. Dokonca aj potom, čo strávila uplynulé dni neúnavným študovaním starodávnych zväzkov o anjeloch, nenašla žiadny možný spôsob, ako sa zamilovať, ak nechcela zomrieť alebo sa obrátiť na stranu zla. Shay síce sľúbila, že jej prinesie viac kníh, ale Sunny jednoducho nemohla dať do pátrania svoje srdce. Kielove varovanie jej ešte znelo v ušiach, čo znamenalo, že aj napriek Jamieho túžbe po priateľstve, to bolo nemožné. Keď bola pri ňom, strácala svoju myseľ. Mala obrovské šťastie, že sa Kiel neobjavil druhýkrát, aby ju potrestal.

,,Sunny, proste to nechápem. Mala si sa tam dobre, nie?“ Kate pozrela na hodinky. Dillon čakal v aute a oni meškali.
,,Mala. Shay a Mason sú úžasní...“
,,A tiež si myslíš, že Jamie je sexy. Videla som, ako si sa naňho pozerala,“ doberala si ju. ,,A kam si vôbec zmizla? Všimla som si, že si sa niekde vyparila na dosť dlhú dobu.“
Sunny sa opäť obrátila k pultu a venovala svoju pozornosť výlučne vaľkaniu cesta na čokoládové pečivo. Kedykoľvek sa cítila nepokojne, ako napríklad teraz, varenie jej pomohlo upokojiť sa.
,,Nemôžem tam ísť,“ namietala. ,,Som celá od múky a moje vlasy sú hotová katastrofa.“
Kate priskočila k jej boku a začala sa jej hrať s vlasmi. ,,Mohla by som ťa spraviť krásnou za päť minút. Stačí zmeniť oblečenie, nepotrebuješ myši a tekvicu, aby si mohla ísť na ples.“ 
Sunny ju odmávla s vynúteným smiechom. ,,Je to futbalový večierok. Sklenené topánky nie sú dovolené.“
,,Ale je jeden princ, ktorý tam určite bude.“
Sunny si dala ruku v bok. ,,Takže teraz je princ? Pred troma dňami si ním pohŕdala.“
Kate pokrčila ramenami. ,,Bol to šok, ale bol ku mne celkom milý. A k tebe... Keďže ho máš rada, tak ho to vyškrtlo z môjho zoznamu, aspoň kým neurobí prešľap.“
Zagúľala očami a pritlačila na valček o niečo viac.
Kate si nevšímala jej vyhýbavej taktiky a vzala ju za ruku. ,,Zlato, ublížil ti alebo spravil niečo, čo ťa nahnevalo? Je to dôvod, prečo tam nemôžeš ísť?“ Vypytovala sa so záujmom. ,,Ak by urobil...“
,,Nie!“ Vykríkla. Nechcela, aby ho za čokoľvek obviňovala alebo sa z neho snažila dostať podrobnosti. ,,Nie, nie, je v pohode.“ Vzdychla a zaborila si tvár do rúk. ,,A krásny! A naozaj sladký. Och, Kate, čo mám robiť?“
,,Takže sa ti páči?“ Kate jej vypáčila ruky a snažila sa, aby sa na ňu Sunny pozrela. ,,Tak, prečo nechceš ísť? Je to vydriduch , ale nikdy som nevidela, aby si sa na niekoho takto pozerala a ani on z teba nemohol celý deň spustiť oči. A dostať takýto druh pozornosti od Jamieho Angela je úplný zázrak. Takže tam musíš ísť, Sun!“
Sunny sa vytrhla z Kateinho zovretia a začala sa prechádzať po malej kuchyni, žmoliac si ruky. ,,Keď tam pôjdem, začne všetko od začiatku a... A ...“ Zamilujem sa doňho. Ak tak spravím, mohla by som byť vylúčená z neba a tiež by to mohlo mať pre Jamieho vážne následky.
,,A?“ Vyzvedala Kate, pričom si netrpezlivo žmolila ruky.
,,A zle na mňa pôsobí. Jednoducho mu nemôžem veriť,“ zaklamala a zašepkala rýchlu modlitbu za odpustenie.
Kate si povzdychla, pričom ju pozorovala cez celú miestnosť. ,,Dobre teda,“ súhlasila neochotne. ,,Teda, ak si si istá. Zdalo sa mi, že je niečo medzi vami dvoma, čo za to stálo. Niečo, čo za tú šancu stojí.“
Sunny sa usmiala. ,,Teraz, keď si zasnúbená, a zamilovaná, chceš, aby boli všetci naokolo rovnako šťastní.“
,,Samozrejme, že chcem! Prajem si, aby tu bolo viac Dillonov Foxov pre všetky moje kamarátky. Ale on je iba jeden, takže musím pracovať iba s tým, čo mám a Jamie Angel je rozhodne k dispozícií.“
Sunny zízala cez Kateino rameno. ,,Zaslúži si skutočnú lásku s dobrou ženou,“ povedala a hruď sa jej stiahla. ,,Niekoho reálneho. Niekoho, kto ho bude hlboko milovať. Modlím sa, aby niekoho takého našiel.“ Odvrátila sa, mrkajúc pri náhlych slzách. Nikdy nechcela nič tak veľmi, ako byť pre Jamieho práve takou ženou. Byť niekto, kto bozkom odstráni jeho bolesť a zaženie všetku tú osamelosť, čo cíti.
,,Och môj bože,“ zašepkala podivuhodne Kate. ,,Ty ho nemáš iba rada... Ty si sa doňho zamilovala.“
Sunny otvorila oči a nútila sa pre žiarivý úsmev na svojej tvári. ,,Ako by sa to mohlo preboha stať?“ Vydýchla. ,,Strávili sme spolu iba pár hodín.“
Kate jej venovala vševediaci úsmev. ,,Za pár hodín sa toho môže veľa prihodiť. Pozri sa na mňa a Dillona.“
Musela Kate postrčiť z bytu, inak by to z nej pomaly vymámila a prehovorila ju. Chytila ju za ruky a pomaly viedla ku dverám. ,,Musíš ísť na večierok s vlastným princom. Bav sa a neskôr mi napíš, áno?“
Kate sa pri predných dverách zastavila a neisto na ňu pozrela. ,,Nemôžem uveriť, že si taký zbabelec. Vôbec ti to nie je podobné.“
Sunnyina tvár očervenela. ,,Nie som zbabelec!“
Kate ju pevne objala oboma rukami. ,,Modlím sa, aby si našla lásku svojho života. Len sa uisti, že nestiahneš chvost a neutečieš, keď sa tak stane.“

Kate s Dillonom vstúpili do haly a Jamie cez nich pozeral na stále otvorené dvere. Čakal. Očakával, že Sunny vkročí za nimi s jej veľkými tmavými očami, v ktorých tancuje svetlo. Naklonil sa trochu bokom, aby dokázal vidieť dole na schody.    
,,Mmm, Jamie,“ začala Kate váhavo. ,,Sunny nepríde.“
Mrkol na ňu. To musel byť nejaký omyl. Súhlasila, že budú priateľmi. Nevyhýbala by sa mu, ak by verila tomu, že sú iba priatelia. Nemohlo sa jej dariť udržiavať si odstup – nie, keď on potreboval každý kúsok sebadisciplíny, aby sa za posledné dni neukázal v jej dome.
,,Takže, kamoš, iba my,“ dodal Dillon, nasledujúc Lulu do domu. Opatrne mu vložil do rúk tašku a váhal s jej pustením, dokým si naozaj nebol istý, že ju Jamie drží. ,,Prepáč, tentoraz to nie je Dom Pérignon, ale aj tak sme priniesli nejaké dobré víno.“
Ale nevzali ste so sebou Sunshine. Jediné, čo mohol urobiť, bolo žmurknúť na Kate a snažiť sa pochopiť, prečo sa Sunny nedostavila. Aj keď to nebolo rande, mal na dnešný večer plán.
,,Prečo nechcela prísť?“ Opýtal sa a snažil sa o nevýrazný tón.
,,Úprimne povedané, neviem, Jamie.“ Kate pomaly pokrútila hlavou so zmysluplným výrazom v očiach. Povedala jej o ňom niečo?
Uplynulé dni strávil v bolesti opäť ju vidieť, bojoval s nutkaním ísť za ňou a prosil o nejaký spôsob, ako mohli byť spolu. Iba kvôli jeho rešpektu k nej a k jej želaniam, držal jeho plán na uzde. Potom sa dnes ráno prebudil celý nadšený z myšlienky, že ju znova uvidí. Celé dopoludnie hľadal spôsoby, ako sa zbaviť nervozity. Najskôr šesťkilometrový beh, ktorý nespravil absolútne nič preto, aby upokojil jeho libido. Ďalej strávil niekoľko hodín čítaním o Grigorim, padlom anjelovi, spomenutom v Apokryfe1. Čítal stránku za stránkou, hľadal akúkoľvek zmienku o tom, žeby sa zo Sunny mohol stať smrteľník alebo nejakú medzeru, akoby mohli byť spolu beztoho, aby sa dopustili hriechu. Avšak neprinieslo to žiadnu nádej - rovnako ako všetko ostatné, čo v posledných dňoch študoval. Takže nakoniec sa všetky jeho očakávania zhrnuli do jednoduchého plánu – stráviť s ňou čas. Bol nádherný, nezvyčajne teplý Nový rok a on mal v pláne vziať ju dole k dokom. Tam mal už prichystanú fľašu ich najdrahšieho ročníka z vínnej pivnice spolu s párom strieborných pohárov po babičke. Dokonca pre nich vytiahol ručne vyšívaný obrus. Bolo to naozaj to, čo si Sunny Renfroe zaslúži. Stál tu v khaki nohaviciach a lakovaných mokasínach a... Ona jednoducho nepríde.
Kate naňho pozrela, pátrajúc v jeho tvári. Nepochyboval o tom, že jeho extréme sklamanie sa mu odrazilo v očiach. ,,Je mi to ľúto,“ povedala s prekvapivou úctou. ,,Snažila som sa.“
Prikývol a šúchal jednu topánku o tvrdú podlahu.  ,,Myslím, že ona nechce...“ Nedokázal to ani dopovedať.
Myslím, že sa o mňa nechce starať, nechce byť blízko mňa. Myslím, že som sa mýlil v tom, čo sa medzi nami stalo...
Aj keď vedel, že ju viac než zrejme priťahuje. V stávke toho bolo príliš veľa.
Kate k nemu pristúpila bližšie, zodvihla sa na pätách a zašepkala mu do ucha. ,,Choď za ňou, Jamie. Stojí za to.“
Odstúpila, venovala mu diabolský úsmev a nasledovala Dillona preč.

Sunny ležala na pohovke so škatuľou Kleenexu v ruke a sledovala Keď Harry stretol Sally. Perfektné. Film o priateľoch... No, aspoň, že začali týmto spôsobom. Prečo nemala toľko sily, aby prijala Jamieho ponuku priateľstva? Pretože, rovnako ako Harry a Sally, vedela, že sa nakoniec aj oni dvaja zamilujú.
Naozaj nemohla stretnúť niekoho so silnou vôľou a rovnako dychtivého ako je Jamieho Angela, bez toho, čo chcel Jamie.
,,Kiel,“ zašepkala a čerstvé slzy sa jej začali kotúľať po tvári, ,,som testovaná? Je to tak? Prečo by to potom tak bolelo?“
Žiadna odpoveď. Kiel za ňou prišiel iba v naliehavých časoch a zrejme slzy pokorného strážcu sa nedali považovať za naliehavé.
Utrela si oči a snažila sa sústrediť na film, keď sa ozval predný zvonček. Kto to už len mohol na Nový rok byť?
Jej mama mohla byť na prechádzke okolo centra – a ak to bola jej matka, okamžite by si všimla jej nálady a sĺz, takže by chcela vedieť každučký detail toho, čo jej dcéru trápi.
Keď bola Sunny poslaná na Zem, adoptovali ju bez toho, aby mali jej rodičia nejaké potuchy o tom, kým naozaj je alebo koľko má rokov. Jej matka bola vždy prehnane opatrujúca, milujúca a Sunny sa cítila o to viac vďačná, že ju má.
Po špičkách prešla ku dverám, aby ju ten, kto bol na druhej strane nepočul a nakukla cez kukátko von.
,,Bože, pomôž mi,“ zašepkala, otrela si oči ešte raz a začala s odomykaním dverí.
Jamie prešľapoval pred jej dverami, ako by návšteva jej prahu bola každodenná vec. Ako vždy aj on bol od nej vyšší, ale v stiesnenom priestore jej bytu sa zdalo, že so širšími ramenami bol omnoho vyšší. A prisahala by, že bol ešte krajší než minule.
Ako kráčali do obývačky, nenápadne ho hodnotila. Minule mal na sebe výstredné džínsy s tričkom, ale dnes mal na sebe tmavofialovú športovú košeľu, ktorá spôsobovala, že jeho zelené oči boli ešte živšie. Tiež mal úhľadné khaki nohavice, ktoré zdôrazňovali jeho nádhernú postavu. Ach, ako veľmi klamala, keď tvrdila, že vyzerá slabošsky. Všetko na jeho tele hovorilo o moci a sile. Niekoľko nocí strávila predstavovaním si, aké by to bolo, cítiť to telo na svojom. Mať ho hlboko v sebe, milujúc ju. A taktiež strávila celé dni pokánia sa za tieto nehanebné túžby.
Keď dorazili do obývačky, otočil sa k nej s výrazom plným pevného odhodlania. ,,Rozhodol som sa pre túto cestu.“
V pozadí Meg Ryan predstierala vlastný orgazmus a Jamie pozdvihol jedno obočie. ,,Možno by si to mohla brať ako znamenie o tom, čo by sa mohlo stať. Potešenie...“
,,Prestaň!“ Zúfalo zodvihla obe ruky, aby ho zastavila. ,,Okamžite prestaň James Dixon.“
Natiahol ruku, chytil jej vlasy medzi prsty a lenivo ich hladil. ,,Pochytila si celé moje meno, keď ho použila moja sestrička, však?“
,,Očividne to funguje, keď človek potrebuje niečo zdôrazniť alebo získať tvoju pozornosť.“ Tresla mu po ruke, ktorá jej hladila vlasy.
Usmial sa hriešne nádherným úsmevom padlého anjela. ,,Ach, ty máš moju plnú pozornosť zlatko, ale to už zrejme vieš.“ Jeho ruka si znova našla cestu do jej vlasov. Oči prižmúril v potešení, keď prechádzal po jednom z mäkkých prameňov a potom po ďalšom.
Pozrela naňho. ,,Myslela som, že sa bojíš, aby si nehorel v pekle!“
,,Myslel som, že si na môj bozk reagovala veľmi ľudským spôsobom.“ Vytiahol jednu dlhú vlnu, priložil si ju k perám a pobozkal jej končeky. ,,Sú to iba vlasy, Sunshine.“
Sklonila sa mimo jeho dosahu, vytrhla mu svoje vlasy a stiahla si ich do chvosta, aby sa s nimi už nemohol hrať. Vyzeral sklamane, ale poslušne oboma rukami skĺzol do vreciek.
Bez slova zamierila do kuchyne, kde sa pieklo pečivo a Jamie sa začal prechádzať po byte. Nachádzal sa na druhom poschodí Brownstone2 a mal úplne otvorený pôdorys. Bez toho, aby žartoval alebo robil narážky,  si prezeral byt a hlavne nespočetné množstvo rastlín a kvetov na stenách. ,,Naozaj máš neskutočný talent na pestovanie týchto vecí. Ale na druhú stranu, ty si plná života, Sunny Renfroe, takže ma to neprekvapuje.“
Otvorila rúru a skontrolovala pečivo.
Jamie sa usmial. ,,A talent na pečenie,“ dodal. ,,Vonia to vynikajúco... Rovnako ako ty.“ Povedal zo spálne nízkym hlasom plným pokušenia.
Zavrela sporák a neveriacky zavrtela hlavou. Správal sa presne tak, ako si predstavovala, tlačiac na ňu nezastaviteľnou energiou a zmyselnosťou.
,,Prečo si prišiel? Trápiť ma ešte viac?“ Opýtala sa, dúfajúc, že nespomenie, ako veľmi plakala. Bohužiaľ, práve v tom momente si všimol plno použitých vreckoviek na zemi. Sklonil sa, zodvihol ich a zamračil sa. Takmer nahnevane zovrel päste.
Prišiel k nej, pohybujúc sa extrémne blízko. ,,Nemohol som ostať mimo,“ priznal chrapľavým hlasom. ,,Nedokázal som si udržať odstup. Myslím... Čo ak existuje spôsob, ako by sme mohli byť spolu?“
Spravil ešte dva kroky a jeho ruky boli okolo jej pása, hoci vedel, aké je to pre nich riziko – hlavne pre ňu.
Zatlačila mu do hrude. ,,Chceš, aby ma potrestali? Aby som bola poslaná späť do neba... Alebo ešte horšie?“
Zavrel oči a oboma rukami klesol k svojim bokom. ,,Nie,“ zašepkal, ,,chcem ťa iba mať vo svojom živote.“   
,,Jamie.“ Študovala pohľadom podlahu. ,,Sotva ma poznáš. Iba si myslíš, že miluješ to, čím som. To je to, čo cítiš.“
Presunul sa znova k nej a silno jej objal ramená. ,,Sunny, to nie je tým, čo si. Nevidíš to snáď? Vo vnútri som bol mŕtvy... Všetko, čo som kedy videl, som zabil. To je to, čo viem. Starať sa o ženu? Veriť v možnú lásku? Dávno som tie city pochoval.“
,,Ale ty môžeš milovať.“ Natiahla svoje trasúce ruky k jeho tvári. ,,Vidím do tvojho srdca, ktoré je krásne.“
Oči mu zažiarili. ,,Moje srdce bolo chladné po dlhú dobu, ale potom si sa objavila ty a ty si... Tak dobrá, čistá a krásna. Boh mi to odpusti, a tak neuveriteľne sexy. Je to, akoby som sa mohol zmeniť. Mohol by som sa o niekoho starať, niekoho milovať, Sunny.“
,,Bola to chyba.“
Zavrtel neústupne hlavou. ,,Dokonalá láska zahŕňa strach. Tak to hovorí Biblia.“
,,Nebojím sa, Jamie. Som tu z nejakého dôvodu a intímne vzťahy s ľuďmi tam nepatria.“
,,Môžu z teba spraviť človeka, sama si to v noci povedala,“ tvrdil. ,,Ako je možné, že očakávajú, že tu budeš žiť ľudský život a nikoho v ňom nebudeš mať?“
Prudko sa odvrátila. Jeho slová jej trhali srdce. Náhle sa okolo nej opäť obtočili jeho paže a začal ju bozkávať na šiju. Sladký bozk, takmer cudný, no vyvolával v nej pokušenie.
,,Poď so mnou zajtra na večeru,“ prosil. ,,Ako priatelia, iba ako priatelia. Prisahám.“
Musela upokojiť svoj dych, predtým, než mohla odpovedať. ,,Ty toho nie si schopný,“ zastonala nakoniec. ,,Pozri, čo teraz robíš.“
Ešte raz ju pobozkal na šiju a jazykom pomaly prechádzal po koži. ,,Nájdem tvoju slabinu, Sunny Renfroe,“ zašepkal a pritisol jej ústa k uchu. ,,A keď ju nájdem, budem sa s tebou milovať. Prinútim ťa cítiť veci, ktoré ti neboli dovolené cítiť.“ Odtiahol sa od nej a pozeral sa jej do očí. ,,A prinútim ťa, aby si bola moja. Ale do vtedy, áno, budeme iba priatelia. Začíname od zajtrajška.“     

                                                                                                                                                                                                  
1 - náboženský text, ktorý nie je uvedený v Biblii

2 – termín používaný v USA pre rodinné domy v radových zástavbách z pieskovca

8 komentářů:

  1. Děkuji moc za překlad

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji moc za skvělý překlad!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Díky moc za překlad a korekturu :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Dakujem za preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Vďaka za preklad ☺

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za překlad.

    OdpovědětVymazat
  7. Srdečná vďaka za preklad i korektúru!!! :-) ;-)

    OdpovědětVymazat